استفاده از فناوری 3 بعدی در اسکناس 100 دلاری جدید آمریکا

در این اسکناس و برای مقابله با جاعلان از مواردی همچون تصاویر متحرک، نوار اسکناس سه‌بعدی و دیگر موارد برای بالا بردن ضریب امنیتی استفاده شده است.

0

وزارت دارایی آمریکا از طرح جدید اسکناس ۱۰۰ دلاری این کشور رونمایی کرد. در این اسکناس و برای مقابله با جاعلان از مواردی همچون تصاویر متحرک، نوار اسکناس سه‌بعدی و دیگر موارد برای بالا بردن ضریب امنیتی استفاده شده است.

این وزارتخانه اعلام کرده است که روند تولید این اسکناس 100 دلاری حاصل نوعی جهش تکنولوژیکی و تمامی تلاش‌هایی است که تاکنون در این زمینه صورت گرفته بود.

اسکناس صد دلاری جدید آمریکا

اسکناس صد دلاری جدید آمریکا

در جریان تولید و چاپ این اسکناس از هزاران لنز کوچک برای ساخت نوار امنیتی درون اسکناس که به رنگ آبی روشن است، بهره برده شده است. در این نوار امنیت سه‌بعدی با تغییر زاویه دید اسکناس، نقش یک ناقوس و عدد 100 درون آن دیده می‌شود. در طرح و اندازه کلی اسکناس تغییری داده نشده و مانند قبل تصویر بنجامین فرانکلین، از پیشگامان استقلال آمریکا همچنان در روی این اسکناس به چشم می‌خورد.

در قسمت جلوی این اسکناس نیز که از فوریه سال ۲۰۱۱ روانه بازار خواهد شد، نقش یک ناقوس و عدد ۱۰۰ دیده می‌شود که با تغییر زاویه دید، رنگ آن از مسی به سبز و بر عکس تغییر می‌کند.

اسکناس صد دلاری جدید آمریکا

وزارت دارایی آمریکا اعلام کرده است که زینه چاپ اسکناس 100 دلاری جدید از اسکناس 100 دلاری موجود در بازار بیشتر است و با عرضه آن در فوریه 2011 به تدریج جایگزین اسکناس‌های قبلی خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود آورده است که در حالی که اسکناس 20 دلاری از جمله اسکناس‌های مورد علاقه جاعلان در آمریکا به حساب می‌آیداما اسکناس 100 دلاری مورد علاقه جاعلان بین‌المللی قرار دارد چرا که بنا بر اعلام وزیر دارایی آمریکا دو سوم اسکناس‌های صد دلاری آمریکا در خارج از آمریکا در حال گردش است و ارزش ارزش کل اسکناس‌های ۱۰۰ دلاری در گردش در سراسر جهان شش و نیم میلیارد دلار است.

با به بازار آمدن اسکناس 100 دلاری جدید در آمریکا این برای سومین بار در طول 15 سال گذشته خواهد بود که طرح این اسکناس رایج در آمریکا تغییر می‌کند و هیچ اسکناس دیگری این قدر تغییر نکرده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.