تاریخ علم آنلاین شد

این سایت شامل مقالات و دست نوشته‌های علمی نوابغ تاریخ علم به صورت پویا و داینامیک است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از خبرگزاری فرانسه دست نوشته‌های افراد مشهور تاریخ علم برای اولین بار بر روی اینترنت قرار گرفت.

این مقالات شامل آثاری از اسحاق نیوتن،بنجامین فرانکلین و سایر افراد مشهوری است که برای اولین بار توسط انجمن سلطنتی بریتانیا بر روی اینترنت قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که این انجمن ،قدیمی‌ترین موسسه علمی در جهان است که این کار را به مناسبت 350 سالگرد تاسیس خود انجام داده است.

آثار موجود در این سایت شامل این 1770 دست‌نوشته و مقاله علمی‌ و تحقیقاتی است که از میان 60 هزار اثر دست چین است  که در این میان میتوان به  نت های دست‌نویس موتزارت موسیقیدان برجسته و مقاله‌های اولیه پروفسور هاوکینگ دانشمند معاصر نیز اشاره کرد.

لرد مارتین  رئیس انجمن سلطنتی گفت:

“مقالات علمی در سایت ” Trailblazing” نشان تلاش پیوسته دانشمندان در طول قرن های متمادی است و بسیاری از آنان از افرادی بودند که انجمن سلطنتی آنها رابرای ادامه تحصیل حمایت کرده است.این افراد خدمات بسیاری به بشریت کرده اند.”

از جمله آثار قابل توجه در این سایت می توان به مقاله اسحاق نیوتن در باره انکسار رنگ و نور و همچنین مقاله ای در قرن هفدهم در باره انتقال خون اشاره کرد.

این سایت بسیار داینامیک و پویا بوده و کاربر در ابتدای ورود به سایت با خط زمانی در تاریخ روبرو می‌گردد که کافی است کاربر سال مورد پژوهش را انتخاب کرده تا به مقالات آن دوران دسترسی داشته باشد

از جمله نکات قابل توجه در این سایت امکان بارگذاری مقالات و دست نوشته‌ها به صورت فایل PDF است.

از جمله اهداف تاسیس انجمن سلطنتی حمایت از پژوهشگران جوان و استعدادهای آینده علمی است که که توسط دانشمند مشهور سرفرانسیس بیکن در 28 نوامبر سال 1660 میلادی و با حضور 12 نفر از دانشمندان آن روزگار تاسیس شد.

این سایت در آدرس قابل دسترسی است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.