گوگل سیستم‌عامل کروم را سال آینده عرضه می‌کند

شرکت گوگل اعلام کرد که بنا به پیش‌بینی قریب به یقین این شرکت سیستم‌عامل مبتنی بر وب “کروم” در یک سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

0

به گزارش فارنت و به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف شرکت گوگل اعلام کرد که بنا به پیش‌بینی قریب به یقین این شرکت سیستم‌عامل مبتنی بر وب “کروم” در یک سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

گوگل اعلام کرده است که اولین نت‌بوک مجهز به این غول سبک‌وزن تکنولوژی که از آن به عنوان جانشین ویندوز مایکروسافت یاد می‌شود در نیمه دوم سال 2010 عرضه خواهد شد.

این سیستم‌عامل رایگان خواهد بود اما فقط بر روی کامپیوترهای جدید با سخت‌افزارهای سازگار قابل نصب خواهد بود.

پیش از این روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست به نقل از منابع خود از انتشار این سیستم عامل در هفته جاری خبر داده بود. (اینجا بخوانید)

گوگل در بیانیه خود آورده است که این نرم‌افزار را به صورت متن باز (Open Source) عرضه خواهد کرد تا به گسترش‌دهندگان بیرون از این شرکت در توسعه این برنامه کمک کند.

سیستم‌عامل کروم بر اساس ساختار مرورگر اینترنتی شرکت گوگل با همین نام پایه‌ریزی شده است که در سال 2008 به بازار عرضه شد.

بر اساس ساختاری که توسعه‌دهندگان برنامه‌ها به آن “محاسبات ابری” می‌گویند، در این سیستم‌عامل بسیاری از فعالیتهای روزمره‌ مانند دیدن و ویرایش متن و عکس که کاربران با کامپیوتر خود به طور رایج انجام می‌دهند ، تحت وب و اینترنت انجام خواهد شد.

شما در این سیتم‌عامل برای اجرای برنامه‌های کاربردی خود که مبتنی بر وب خواهد بود نیازی به استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند و گران‌قیمت نخواهید داشت و از آن جایی که برنامه‌های کاربردی بر روی به اصطلاح “ابر” اجرا می‌شوند و نه بر روی کامپیوتر رومیزی شما، در نیتجه کامپیوتر شما نیازی به توان پردازشی زیاد یا فضای دیسک‌سخت که نرم‌افزارهای رومیزی محتاج آن هستند ندارد. (بیشتر بخوانید)

گوگل وعده داده است که این سیستم‌عامل سریع و ساده باشد و در برنامه ها در ان در چند ثانیه راه‌اندازی شوند و علاوه بر این این سیستم‌عامل کمتر در اثر ویروس‌ها و کرم‌های اینترنتی آسیب‌پذیر باشد.

“ساندار پیچای” معاون اول برنامه‌های اجرایی گوگل می‌گوید: ما می خواهیم سیتم‌عامل کروم به سرعت آتش بگیرد. ما می‌خواهیم این سیتم‌عامل مانند یک تلویزیون روشن شود و بالا بیاید.

وی افروده است: در چند سال گذشته افراد زمان بسیار زیادی از وقت خود را به صورت آنلاین صرف کارهای بسیار قدرتمندی کرده‌اند و ما می‌خواهیم اساسا یک تجربه متفاوت با راهی که امروزه ما از اینترنت استفاده می‌کنیم، بنا کنیم.

وی همچنین افزوده است: با سیستم‌عامل کروم ما محاسبات را سریع‌تر، ساده‌تر و امن‌تر از آنچه که قبلا بوده است، خواهیم کرد. در حالی که ما هنوز راه زیادی برای رفتن داریم، ما برای پیشرفت تحریک شده‌ایم و تاکنون با نگاهی رو به جلو  برای گسترش تکنولوژی متن باز (Open Source) و با کمک جوامع متن باز (open source community) این کار را میسر کرده‌ایم.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.