«نهنگ‌ها» از گرم شدن زمین جلوگیری می‌کنند

نوعی از نهنگ‌ها با ایجاد یک مکانیسم جالب، سبب به وجود آمدن یک چرخه و در نتیجه حفظ آهن موجود در اقیانوس می‌شوند.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “Tgdaily” ،دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که نهنگ‌ها می‌توانند به جلوگیری از گرم شدن کره زمین کمک شایانی کنند.

همانطور که می دانید آهن یکی از فاکتورهای مهم در جذب CO2 (دی اکسید کربن) که یکی از مهمترین عوامل در افزایش گرمای زمین است  می‌باشد و با ازدیاد آهن در نتیجه مقدار  CO2  از حد طبیعی فراتر نرفته و زمین بیش از حد طبیعی گرم نمی‌شود.

وقتی که جلبکها که ذخایر غنی آهن هستند می‌میرند به صورت طبیعی به اعماق اقیانوس سقوط می‌کنند اما  وقتی توسط بی مهرگانی مانند کریل  خورده می‌شوند و یا توسط موجوداتی بزرگ‌تر از کریل، همچنان در چرخه طبیعت باقی می‌مانند.

دکتر “استیو نیکول” از تیم تحقیقاتی قطب جنوب استرالیا پس از تحقیق بر روی مدفوع هفت نوع کریل و چهار نوع وال به نتایج جالبی دست یافتند.

او در همین مورد گفت:”ما دریافتیم که نهنگ نوع کریل آهن را در بدن خود جذب می‌کند و از آنجایی که آنها در لایه های بالایی اقیانوس شنا می‌کنند در حقیقت آهن را در لابلای اقیانوس نگاهداری می‌کنند”.

تخمین زده می‌شود که توده زنده کریل در اقانوس‌های قطب جنوب در حدود 370 میلیون تن است که در حدود 15 هزار تن ذخیره اهن در بدن خود دارند.

وفقتی نهنگ ها منابع آهن دار را مصرف می‌کنند ودوباره دفع می‌کنند این سبب به وجود آمدن یک چرخه می‌شود که سبب حفظ اهن موجود در اقیانوس می‌گردد.

این تحقیقات همچنین اثبات کرده است که افزایش این گونه از نهنگ‌ها می تواند کمک شایانی به جذب CO2 و در نتیجه جلوگیری از گرمایش زمین کند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. babak می‌گوید

    با دورد
    چقدر این حیوانات خوب و مثبت هستن و برای انسان و محیط زیست کلی کار انجام می دهن ولی از بعد شانسی ما گیره حیوانات درنده و وحشناکی
    افتادیم که می کشن تجاوز می کنن محیط زیست را نابود می کنن..