بنیان‌گذار « جاوا » اوراکل را ترک کرد

گوسلینگ به همراه یک تیم کوچک مهندسی در سال 1991 زبان برنامه نویسی جاوا را بنیان نهادند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “Businessweek” طراح و بنیان‌گذار زبان برنامه نویسی جاوا بعد از مدت‌ها استعفا داده و شرکت اوراکل را ترک کرد.

“جیمز گولسینگ” در مورد دلایل این استعفا که در تاریخ 2 اوریل داده شده است در وبلاگ شخصی خود می‌نویسد:”این که چرا این شرکت را ترک کردم فقط می توانم بگویم که می خواستم صادقانه و درست کار کنم “.

گوسلینگ در سال 1991  به همراه یک تیم کوچک  مهندسین زبان برنامه نویسی جاوا را بنیان نهاد  که برنامه وبازی‌های بسیاری بر پایه جاوا نوشته و توسعه داده شد و به قولی رایج‌ترین زبان برنامه نویسی در تلفن همراه نیز بوده است و بعدها همین تیم شرکت “Sun Microsystems” را بنیان نهادند.

البته این استعفا چندان مورد تعجب نبود زیرا چندی قبل دو تن  مدیران بلند پایه “سان مایکرو سیستمز “مانند تیم بری و جاناتان شوارتز بعد از این که این شرکت در ماه ژانویه از سوی اوراکل خریداری شد اوراکل را ترک کرده بودند.

شایان ذکر است با رفتن گوسلینگ عملا آینده توسعه جاوا به خطر می افتد و هنوز مدیران شرکت اوراکل در این مورد اظهار نظر نکرده‌اند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.