گوگل شاید اجبارا نام نکسوس‌وان خود را تغییر دهد!

سازمان نشان‌های تجاری آمریکا اعلام کرده است که نام تجاری نکسوس پیش از این از سوی یک شرکت اینترنتی کوچک در لیست نام‌های تجاری ثبت شده است.

0

به گزارش فارنت به نقل از پایگاه اینترنتی تچ‌تری هنوز زمان زیادی از هیاهوی گوگل برای معرفی اولین تلفن همراه خود در ماه ژانویه نمی‌گذرد که یک شرکت کوچک اینترنتی بنام اینتگرا تلکام واقع در ایالت اورگان آمریکا مدعی مالکیت کلمه نکسوس به کار رفته در نام نکسوس‌وان تلفن همراه شرکت گوگل شده است.

مقامات سازمان آمریکایی کنترل نشان‌های تجاری اعلام کرده است که درخواست مسئولان گوگل برای ثبت نام تجاری نکسوس‌وان برای تلفن‌همراه جدید این شرکت از سوی این سازمان رد شده است و این احتمال وجود دارد که گوگل مجبور باشد نام تلفن همراه خود را به علت مشابهت با نام ثبت شده توسط یک شرکت ارائه کننده خدمات اینترنتی تغییر دهد.

گوگل هم در واکنش به این مساله اعلام کرده است که این شرکت همچنان به مطالبه حق خود برای استفاده از نام نکسوس وان ادامه خواهد داد.

گوگل در ماه ژانویه تلفن همراه خود را برای رقابت با تلفن همراه بسیار پرفروش و موفق آیفون محصول شرکت اپل به بازار عرضه کرد و آن را یک ابرتلفن نامید و اعلام کرد که این گوشی تحولی بسیار بزرگ در سیستم‌عامل تلفن همراه آندروئید یا همان سیستم عامل مورد استفاده در نسل جدید تلفن‌های هوشمند ایجاد کرده است.

بحث بر سر مالکیت نام تجاری تلفن همراه شرکت گوگل در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این و با عرضه محصول آی‌پاد شرکت اپل، شرکت فوجیتسو با اعلام اینکه آی‌پاد نام یکی از محصولات این شرکت در بازار تلفن‌همراه در سال ۲۰۰۳ بوده است اولین ضربه را در کارزار مبارزه بر سر نام تجاری محصول تبلت جدید شرکت اپل با نام آی‌پاد شروع کرد.

این ادعا از سوی فوجیتسو در حالی صورت گرفت که شرکت آلمانی زیمنس از این نام برای موتورهای الکتریکی و غیرالکتریکی خود استفاده کرده و این در حالیست که یک شرکت لباس زیر زنانه کانادایی با نام Coconut Grove Pads نیز که محصولی با همین نام دارد مدعی این نام شده بود.

شرکت اپل سه سال پیش هم با شرکت سیسکو سیستم بر سر نام تلفن همراه آیفون با چنین مشکلی روبرو بود که با برگزاری جلساتی میان دو شرکت موضوع برطرف شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.