اتهام گوگل و حاشای مدرسه چینی !

گوگل مدعی است که گروه هکری باران تیتان از این مدرسه سرورهای گوگل در چین را هک کرده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily حملات صورت گرفته به سرورهای گوگل و سایر شرکتها در چین از یک مدرسه و دانشگاه  صورت گرفته است.

بنا بر نوشته نیویورک تایمز این مدرسه که  Lanxiang نام دارد به همراه  دانشگاه Jiaotong دارای روابط نزدیکی با ارتش چین نیز هستند.

این مدرسه در حدود 10 کیلومتری شهر پکن قرار دارد و یکی از مدارس معروف در زمینه رایانه در این کشور است.

بنا بر اخبار روزنامه گاردین  این حملات را گروهی به نام “باران تیتان” از این دو مکان انجام داده‌اند و این گروه دارای سوابق قبلی حملات به وب سایت‌های شرکت‌های امریکایی است و این در حالی است که مقامات چینی به شدن این اخبار را تکذیب می‌کنند.

یکی از مدیران Lanxiang در مصاحبه با گاردین در مورد این اتهامات گفت:

“دانش آموزان ما همگی متوسط بوده و ما به آنها نرم افزارهایی همچون فوتوشاپ را آموزش می‌دهیم و اگر دانش اموزان ما انقدر مهارت دارند که گوگل را هک کنند پس اینجا چکار می‌کنند”.

کارشناسان از سیاست جدید در دولت چین خبر می‌دهند که از مدارس و دانشگاهها به عنوان مراکز حمله به اهداف خود استفاده می‌کنند تا دیگر خود دولت در مظان اتهام این گونه حملات نباشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.