کوانتوم در چنگال گوگل

در رایانه‌های کوانتومی به جای استفاده از یک یا صفر به طور همزمان از هر دو کاراکتر استفاده می‌شود.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Tgdaily شرکت گوگل در حال راه اندازی  رایانه‌های کوانتومی در سرویس‌های خود است.

در آزمایش مقدماتی ،رایانه کوانتومی قادر شده است که از میان انبوه تصاویر اتومبیل‌ها ،با بررسی اطلاعات داده شده یک سری اتومبیل خاص را مشخص کند که بسیار سریعتر از سرورهای گوگل موفق به این کار شده است.

برای ساخت رایانه های کوانتومی محققان قوانین فیزیک کوانتوم را مهار کرده‌اند تا کوبیت های اطلاعات را به دست آورند و کیوبیت به هرواحد اطلاعات کوانتومی گفته می‌شود که می‌تواند در یکی از وضعیت‌های 0، 1 یا هر دو قرار داشته باشدو این حالت سوم که وضعیت دوگانگی نامیده می‌شود، امکان پردازش و ذخیره فوق‌سریع و جامع اطلاعات را فراهم می‌کند.

هارتموت نیوِن، مدیر این پروژه در گوگل می‌گوید:

“ما توانستیم با استفاده از الگوریتم‌های تدوین شده توسط پروفسور” لوید” در MIT به این مهم دست پیدا کنیم.

گفتنی است که گوگل از سال 1997 شروع به کار بر روی این پروژه کرده است که می‌تواند به‌طور خودکار، هر چیزی را از میان انبوه اطلاعات تصویری و فیلم استخراج و دسته‌بندی کند.

این نکته در حالی است که گوگل برای فناوری خود از رایانه کوانتومی شرکت کانادایی “D-Wave “استفاده می‌کند که البته در کوانتومی بودن رایانه‌های این شرکت شک و تردید وجود دارد و این امر هم به این خاطر است که D-Wave حاضر نشده است اطلاعات فنی رایانه‌های کوانتومی خود را منتشر کند.

به هر صورت گوگل سوار بر امواج آینده شده است و این سلطان موتورهای جستجوگر وارد حیطه رایانه‌های کوانتومی نیز شده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.