کتاب گمشده داروین 171 هزار دلار به فروش رسید

این کتاب داروین که در دستشویی یک خانه قدیمی در آکسفورد پیدا شده بود مقدمه نظریه جنجالی داروین به نام نظریه تکامل است.

1

کمیاب‌ترین کتاب چارلز داروین دانشمند بزرگ قرن 19 میلادی در دستشویی یک خانه قدیمی در محله آکسفورد انگلیس به طور اتفاقی کشف شد. این کتاب به نام منشاء گونه‌ها یا (سرچشمه موجودات)در سال  1850 میلادی در تیراژ 1250 نسخه منتشر شده بود و مقدمه نظریه معروف داروین به نام نظریه تکامل است و نظریه جنجال برانگیز وی در این کتاب بود که موجبات اختلاف شدید وی و کلیسای آن زمان را فراهم کرد ر این نظریه آمده بود که :”فقط انواع موجوداتی که با محیط طبیعی سازگار می‌شوند به بقاء ادامه می‌دهند و موجودات ناسازگار از چرخه حیات حذف می‌شوند”.

یکی از معروف‌ترین سفرهای این دانشمند، سفر با کشتی “بیگل” آن هم به مدت 5 سال بود که بیشتر در آمریکای جنوبی انجام گرفت و در نظریه پردازی‌های آینده او بسیار تاثیر داشت.

در صد و پنجاهمین سالگرد انتشار این کتاب، نسخه کشف شده توسط حراجی کریستی به مبلغ پایه 99 هزار دلار به مزایده گذاشته خواهد شد. امسال دویستمین  سالگرد تولد داروین توسط علاقمندان در سراسر جهان گرامی داشته شد.

به‌روزرسانی (چهار شنبه ۴ آذر):

این کتاب که اولین بار با قیمت بسیار اندکی توسط صاحب قبلی آن خریداری شده بود و این فرد اطلاع دقیقی از ارزش واقعی آن نداشت سرانجام به بالاترین قیمت یعنی 100 هزار پوند معادل 171 هزار دلار  به فروش رسید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mosimc می‌گوید

    درستش میشه : منشاء گونه‌ها


    فارنت: ممنون از تذکرتون، استفاده شد