یوتیوب همانند «تلویزیون» فراگیر می‌شود!

چاد هارلی از موسسان یوتیوب اعتقاد دارد که یوتیوب به سمت تبدیل شدن به رسانه‌ای همانند تلویزیون در حرکت است .

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “دیلی تلگراف” وقتی در می 2006 یوتیوب تاسیس شد کسی تصورش را نمی‌کرد که گوگل با خرید 1.6 میلیارد دلاری وب سایت یوتیوب ،بتواند بازار تبلیغاتی به ارزش 450 میلیارد دلار در سال 2010 راه‌اندازی کند.

چاد هارلی 33 ساله که کمترتن به مصاحبه می‌دهد در یک مصاحبه به مناسبت پنجمین سالگرد تاسیس یوتیوب به رسانه های انگلیسی گفت:”یک نوع همگرایی بین تلفن های همراه،رایانه‌ها و تلویزیون ایجاد شده و این 3 فناوری در حال حرکت به سوی یکدیگر هستند و این یک فرصت بسیار مناسب برای تولید محتوای دیجیتال و تبلیغات جهانی است و مشخص است که هر چقدر این محتوای دیجیتال بیشتر باشد  و دقایق ما بیشتر و بالطبع پول بیشتری هم به دست خواهیم آورد”.

“سالار کمانگیر “سخنگوی ایرانی الاصل یوتیوب نیز در همین مورد گفت:”یکی از مشاغل سود آور و پول ساز در آینده ساخت محتوای دیجیتالی و ویدیوهای تبلیغاتی برروی اینترنت خواهد بود  و مردم در حال تغییر حال تغییر سلایق خرید خود به سمت سلایق شبکه‌هایی مانند دیزنی و سونی هستند”.

اگرچه یوتیوب به عنوان موفق‌ترین پلت فرم ویدیویی انیترنتی مطرح است و کاربران تا 15 دقیقه در روز را در این سایت سپری می‌کننند که البته در مقابل تماشای 5 ساعت تلویزیون در روز بسیار ناچیز است چاد هارلی معتقد است که وقتی به چشم انداز 5 تا 10 ساله نگریسته می‌شود تولید محتوای دیجیتال برای یوتیوب بسیار دشوار به نظر می‌رسد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    سلام

    به نظر من در مورد حجم بازار تبلیغات اشتباه کرده اید و مبلغ 450 میلیون دلار باید درست باشد

    ممنون

    فارنت: خبر دوباره از روی منبع بررسی شد. ممنون