نگرانی آمریکا از کنترل اینترنت در استرالیا !

دولت آمریکا نگرانی خود را از طرح فیلترینگ دولت استرالیا که به منظور کنترل سایتهای مستهجن اعمال خواهد شد، اعلام کرده ‌است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی‌تلگراف مقامات کاخ سفید نگرانی خود را از کنترل اینترنت در استرالیا ابراز کردند.
این طرح پیشنهادی که از سوی دولت استرالیا برای تصویب به مجلس این کشور ارائه شده است  در خصوص کنترل سایت‌های سوء‌استفاده جنسی از کودکان و همچنین پورنوگرافی بوده و در نتیجه  نگرانی مقامات آمریکایی را در برداشته است.
آمریکائی‌ها ادعا می‌کنند این طرح مخالف اصل آزادی بیان در این کشور است و ممکن است فعالیت‌های جانبی را به خطر بیاندازد.

“مایکل تران” سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مورد می‌گوید: “پیام اصلی ما این است که ما به پیشبرد جریان آزاد اطلاعات عقیده داریم که این تنها راه برای کمک به رفاه اقتصادی و حفظ جوامع بازار جهانی است.”
مقامات دولت استرالیا از هرگونه ابزار عقیده و واکنش به این سخنان تاکنون خودداری کرده‌اند.
به گزارش شبکه ایران مقامات دولت استرالیا امیدوارند در صورت تصویب ، یکی از دقیق‌ترین فیلترها بر محتوای اینترنت اعمال شود اما این فیلترینگ از سوی مخالفان دولت استرالیا به فیلترینگ موجود در چین تشبیه شده است.
پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.