گوگل نام خود را به توپکا تغییر داد!

شرکت گوگل در واکنش به اقدام مقامات شهر توپکا در تغییر نام این شهر به گوگل، اعلام کرد که نام این شرکت به توپکا تغییر کرده است.

9

فارنت: شرکت گوگل در واکنش به اقدام مقامات شهر توپکا در تغییر نام این شهر به گوگل، اعلام کرد که نام این شرکت به توپکا تغییر کرده است.

گوگل در وبلاگ خود آورده است که ماه گذشته شهردار توپکا با اعلام اینکه این شهر نام خود را به گوگل تغییر داده است جهان را حیرت‌زده کرد و ما هم حیرت‌زده به دنبال این بودیم که چه اقدامی را در واکنش به اقدام این شهر و دادن پاسخ در خور شان به آنها داشته باشیم.

topeka

امروز ما با افتخار اعلام می‌کنیم که از ساعت 1 صبح به وقت محلی روز اول آوریل گوگل به طور رسمی نام خود را به توپکا تغییر خواهد داد.

گوگل در ادامه مطلب خود آورده است که ما نهایتا به راحتی به این تصمیم نرسیدیم. ما بهترین برند را که با نام قدیمی ما گره خورده بود در اختیار داشتیم اما وقتی بیشتر در خصوص این شهر جستجو کردیم نزدیکی بیشتری را نسبت به این شهر خوب در مرز دشت‌های بزرگ احساس کردیم.

گوگل در پایان مطلب خود آورده است که نهایتا ما می‌خواهیم روشن کنیم که این ابتکار عمل یک اقدام یکباره بود تا هر شهرداری که تصمیم به مشارکت در تجربه آزمایشی راه‌اندازی خطوط پرسرعت اینترنتی ما را دارد مانند شهر گوگل در ایالت کانزاس یکی از جوامعی خواهد بود که به این خطوط خواهد پیوست.

گفتنی است پیش از این مقامات شهر توپکا در ایالت کانزاس آمریکا اعلام کردند برای جلب نظر گوگل در موضوع آزمایش طرح اینترنت فوق سریع این شرکت در چندین شهر به طور آزمایشی، این شهر در ماه مارس نام خود را به گوگل تغییر خواهد داد.(اینجا بخوانید)
این تغییر نام اگر چه به طور غیررسمی صورت می‌گیرد اما شورای شهر توپکا در جلسه روز دوشنبه خود بیانیه‌ای رسمی را منتشر کردند که در آن شهردار “بیل بونتن” اعلام کرده است که این شهر در ماه مارس به نام گوگل تغییر نام خواهد داد.

وی در این بیانیه ابراز امیدواری کرده بود که اقدام مقامات شهر توپکا در تغییر نام این شهر به گوگل باعث آن شود تا این شهر در دیدگاه مقامات گوگل از دیگر شهرها متمایز شود.
بسیاری از شهرهای آمریکا در تلاشند تا هر چه سریعتر به شبکه فیبر نوری فوق‌العاده سریع گوگل که قرار است یکصد برابر سریع‌تر از استانداردهای کنونی آمریکا باشد، بپیوندند.

فارنت: شاید شما هم مانند ما و بسیاری از کاربران دیگر فارنت از اعلام این خبر توسط گوگل تعجب کرده باشید اما با نگاهی به تاریخ امروز پی به این موضوع خواهید برد که گوگل بنا به رسم دیرین ینگه دنیا در روز آوریل که موسوم به روز دروغ بزرگ است اقدام به انتشار این خبر نموده تا به دروغ روز اول آوریل گوگل جامه عمل بپوشاند اگر چه در متن بیانیه گوگل خبری از این موضوع نیست تا این خبر باورکردنی‌تر باشد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

9 نظر برای این مطلب
  1. Sorush می‌گوید

    thats very good news thanks of U

  2. بی فرهنگ می‌گوید

    بســــــــیار عالی بود.
    تو دروغ گفتن همچنان Google کارش بیسته =)

  3. […] گوگل در روز اول آوریل نیز در اقدامی جالب نام خود را به توپکا تغییر داده بود و به همین مناسبت لوگوی این شرکت نیز به همین نام تغییر یافته بود.(اینجا بخوانید) […]

  4. صابر می‌گوید

    دروغ اول آوریل بی مزه ای بود!

  5. ramin می‌گوید

    عزیزان فارنتی که خودتون رو آخر اطلاعات میدونین/ من خودم با صفحه گوگلی که توش نوشته بود توپکا برخورد کردم. اولش فکر کردم یه جورایی redirect شدم به یه سایت دیگه ولی وقتی دیدم آدرس مال خود گوگل هست گفتم حتما این نوشته ها تو یه زبون خاصی میشه همون گوگل. البته این صفحه بعد از چند دقیقه عوض شد و همه چیز به حالت عادی برگشت.

    فارنت: جناب رامین ما هیچ ادعایی نداشته و نداریم و خودمون رو آخر اطلاعات نمی دونیم ما این خبر رو با توجه به پستی که در وبلاگ گوگل منتشر شده بود به اطلاع رسوندیم و اصلا اون صفحه ای که شما ادعا می کنید رو ندیدیم و بیشتر از پست وبلاگ گوگل هم هیچ چیز اضافه ای ننوشتیم..
    شما بهتر بود اول متن خبر رو که در انتهای اون به وبلاگ گوگل لینک داده شده می خوندید بعد از ما انتقاد می کردید البته ما از انتقاد هیچ کسی گله نمی کنیم چون برای بهتر شدن باید به تمام انتقادات توجه کرد.

  6. Net2meeting می‌گوید

    خیلی از وب سایت های مشهور در چنین روز هایی اقدام به سر کار گذاشتن! کاربران خود و نوشتن مطالب دروغین کردند…
    به طور مثال سایت GSMARENA اعلام کرد که اولین موبایل خود را با همکاری چند شرکت به زودی روانه بازار خواهد کرد اونم با این مشخصات:
    new 1.5 GHz dual-core Snapdragon CPU.
    The 8 megapixel backlit image That Record 1080p
    Android OS
    Screen Super AMOLED

    اسمش رو هم گذاشته Gphone تازه با قیمت t 400 euro (540 US dollars)

    !!!fool’s day

  7. enigma2 می‌گوید

    محسن یعنی بگم خدا چی کارت کنه بد رفتم سر کار
    حالتو می گیرم :)))
    قشنگ بود

  8. حسين ميري می‌گوید

    گوگل عجب رکبی زده ایول به گوگل

  9. mohsen می‌گوید

    باور کن تیتر خبر رو که خوندم فهمیدم چه خبره