87 درصد مردم جهان اینترنت را یکی از حقوق اساسی خود می‌دانند

در ژاپن، مکزیک و روسیه نزدیک به 75 درصد مخاطبان اعلام کرده‌اند که آنها بدون ارتباط اینترنتی نمی‌توانند از عهده زندگی روزمره خود برآیند.

2

به گزارش فارنت به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که 87 درصد کاربران اینترنتی دسترسی به اینترنت را از جمله حقوق مقدماتی و اساسی خود می‌دانند.

در این نظرسنجی که در میان 27 هزار شهروند از 26 کشور جهان و توسط شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی انجام شده است 70 درصد از کسانی که اکنون کاربر اینترنت به حساب نمی‌آیند اعلام کرده‌اند که باید این امکان در اختیار آنان نیز قرار بگیرد.

در ژاپن، مکزیک و روسیه نزدیک به 75 درصد مخاطبان اعلام کرده‌اند که آنها بدون ارتباط اینترنتی نمی‌توانند از عهده زندگی روزمره خود برآیند.

90 درصد کاربران ترکیه‌ای شرکت کننده در این نظرسنجی نیز ارتباط اینترنتی را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی توصیف کرده‌اند که آنها را در رسیدن به هدفشان پشتیبانی می‌کند.

دکتر همادون توره دبیرکل سازمان ارتباطات بین‌المللی در گفتگو با بی‌بی‌سی می‌گوید: حق ارتباط برقرار کردن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه اینترنت قدرتمندترین منبع بالقوه روشنگری است که تاکنون ساخته شده است افزود:حکومت‌ها باید به اینترنت به عنوان یک زیرساختار ابتدایی مانند راه‌ها و منابع آبی توجه کنند.

78 درصد کاربران شرکت‌کننده اعلام کرده‌اند که بر این باورند که اینترنت درجه بیشتری از آزادی را به آنان اعطا می‌کند. این عقیده محبوبترین باور میان کاربران پاسخ‌دهنده آمریکایی نیز بوده است، جایی که پاسخگویان هیچ پروایی بابت انتشار نظرات آنلاین خود ندارند.

در همین حال بسیاری از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی نگرانی خود از خطرات هکرها، کلاهبرداری اینترنتی و نفوذ به حریم خصوصی خود را اعلام داشته‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثریت کاربران اینترنتی در کشورهای ژاپن، آلمان، فرانسه، چین و کره‌جنوبی اطمینان لازم نسبت به انتشار نظرات خود در اینترنت را نداشته‌اند.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مخلوق می‌گوید

    از ایران چه خبر؟! تو ایران هم یک نظرسنجی (البته بدون تقلب و آشوب و ….) راه بندازید ببینیم زندگی شرافتمند (اینترنت پیشکش!) حق مردم هست یا نه.
    یا حق

  2. سینا می‌گوید

    خیلی خوبه واقعا !!
    ما هم تقوا پیشه میکنیم