تصاویر حیرت‌آور گوگل از بزرگترین و گران‌ترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان

با انتشار تصاویر جدید و با کیفیت بالای ماهواره عکس‌برداری گوگل‌ارث بزرگترین و گران‌ترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان که قیمت آن 35 بیلیون دلار آمریکا برآورد شده است با قدمت 60 سال و با اندازه‌ای تقریبا برابر 1300 زمین فوتبال در کویر تاسکون در ایالت آریزونا قرار دارد .

63

این محوطه به عنوان بزرگترین و گران‌ترین گورستان هواپیماهای نظامی جهان با مساحت حدود ده هزار کیلومتر مربع که با نام پایگاه هوایی “داویس‌مونتان” شناخته می‌شود خانه ابدی هزاران هواپیما و بالگرد و تجهیزات هوایی مستعمل و از رده خارج است که توسط ایالات متحده و متحدان این کشور از رده خارج شده‌اند.

این محوطه نظامی با قدمت 60 سال که اندازه‌ای تقریبا برابر 1300 زمین فوتبال دارد در کویر تاسکون در ایالت آریزونا قرار دارد و محل گروه تعمیر و نگهداری و بازسازی تجهیزات هوایی شماره 309 و تنها انبار هواپیماهای خارج از رده ایالات متحده است.

گورستان هواپیماهای نظامی

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگ‌تر بر روی آن کلیک کنید.

اکنون برای اولین بار عکس‌هایی حیرت‌آور و با کیفیت بالا از این محوطه که با نام گورستان ضایعات “Bonyard” شناخته می‌شود توسط برنامه گوگل‌ارث عرضه شده است.

از این پایگاه که در سال 1946 طراحی شده است به طور معمول برای استراحتگاه ابدی هزاران تجهیزات خارج از رده و مرکزی برای استفاده از قطعات مستعمل استفاده می‌شود. در این پایگاه هواپیماهایی نظیر B-52، F14 Tomcats که در فیلم “Top Gun” استفاده شده بود و هواپیمای A-10 Thunderbolt دیده می‌شود. برای دیدن تصویر باکیفیت و بزرگتر این گورستان نظامی بر روی عکس کلیک کنید و یا برای دیدن تصاویر این گورستان هواپیماهای نظامی به گوگل مپ بروید.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

63 نظر برای این مطلب
  1. سراج می‌گوید

    هواپیمازیاد وجود گورستان است درجندسال اسراف است کم مسافرت توربهترخیلی خوب به گردش خوششم میاد اماهواپیمایی جنگی 35بیلیون دلارامریکا ضرر داره بانک امریکا صندوق تمام بعد سیاست اسیانفت وجنگ سوداستفاده به بانک امریکا دریافت ادامه دارد

  2. mo2009 می‌گوید

    دوست عزیزی ک میگویی تویی نیروی هوایی خدمت کردی و همه چی الکی هستش تو در حد همون سرباز بودنت درباره سیستم هواپیمایی و دیگر سیستم های پدافندی و افندی اطلاعات داری چون خوب میدونن اگه یکی مثل شما اطلاعات بیشتر داشته باشه مثل همین الان زودی همه چیز رو میگه .خدمت دوست عزیز عرض کنم که نمیشه چیزی رو اینجا گفت پس منم نمیخوام شعار بدم و بگم خیلی چیزا رو داریم ولی اینو خوب میدونم در صورت لزوم ما خیلی حرفا واسه گفتن داریم.

  3. javad می‌گوید

    سلام . عکس های جالبیه اما خواهشآ نگید محلش کجاست . خودتون ارتش و هواپیمایی ایران رو میشناسید یه وقتی میرن پیداشون می کنن چند تاشو میارن جای توپولوف استفاده مس کنن باز به کشتن میدنموناااا …
    دیگه خود دانید…

  4. امیر می‌گوید

    mamnoon az site khoobetoon

  5. مجتبی فعال می‌گوید

    لینک در پیکی پدیا :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Aircraft_boneyard

    1. حسن می‌گوید

      پیکی پدیا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا
      ویکی پدیا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. احسان می‌گوید

    اینا که در ایران پرواز می کنن

  7. charles می‌گوید

    جالبه

  8. artin می‌گوید

    بسیار عالی بود.