سیمبیان اوپن سورس شد

سیمبیان با بیش از 330 میلیون کاربر محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان است.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی TGdaily  سیستم عامل سیمبیان محبوب‌ترین سیستم عامل جهان سرانجام منبع باز و یا همان اوپن سورس شد.

بعد از یک‌سال که شرکت نوکیا امتیاز سیمبیان را خریداری کرد این پلاتفرم همانند آندروئید منبع باز شد تا اهداف نوکیا که همان توسعه نرم افزار و بازی برای این سیستم عامل است محقق گردد.

کدهای این پلاتفرم  که بیش از این فقط برای اعضای نوکیا قابل دسترس بود 4 ماه جلوتر از برنامه‌ریزی در دسترس همگان قرار گرفت.

بیش از 330 میلیون تلفن همراه درجهان دارای سیستم عامل سیمبیان هستند که در نوع خود محبوب‌ترین سیستم عامل در جهان تبدیل کرده است اما به تازگی در رقابت با آیفون و آندروئید دچار کاهش سهم بازار تلفن‌های همراه هوشمند شده است.

“ابن موگلن” مدیر موسسه منبع باز در این مورد گفت:

“توسعه دهندگان نرم افزار در همه جا خواهند توانست که برای سیمبیان برنامه‌های کاربردی و بازی بنویسند”

انتظار می‌رود نسخه 3 سیمبیان دارای معماری و رابط کاربری جدید و همچنین پشتیبانی از خروجی HDMI و مدیریت حافظه بهبود یافته باشد.

کد منبع باز در اینجا قابل دسترس است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. رضا می‌گوید

    فکر میکنم اندروید درست باشه!
    Android یارباتی که شبیه انسان مذکر است(لغت نامه آکسفورد)