کودکان 7ساعت و 38 دقیقه در روز آنلاین هستند

کودکان از سن 8 سالگی بیش از 7 ساعت در روز را به زندگی الکترونیکی یا همان دنیای دیجیتال اختصاص می‌دهند.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تلگراف  جوانان با استفاده از بیش از یک گجت  در روز مانند آیپاد،تلفن‌های همراه هوشمند و بازی‌های رایانه ای بیش از 10 ساعت از روز خود را در دنیای مجازی  سپری می‌کنند.

استفاده از برق طی پنج سال گذشته به علت استفاده از گجت‌های الکترونیکی افزایش یافته و دستگاه‌های قابل حمل ، انقلابی در دسترسی کودکان به برنامه‌های تلویزیونی ،فیلم و موسیقی ایجاد کرده‌اند.

در ادامه این  گزارش که آنرا موسسه رفاه خانواده کایرز در آمریکا منتشر کرده است آمده است که کودکان به صورت متوسط 7 ساعت و 38 دقیقه از رسانه‌های سرگرمی در طول شبانه روز استفاده می‌کنند که این میزان در سال 2004 یک ساعت و 17 دقیقه بوده است.

کودکان و نوجوانان به طور متوسط 1 ساعت و 35 دقیقه را صرف ارسال و یا دریافت پیامک و یا نامه‌های الکترونیکی می‌کنند.

بر اساس این گزارش دختران زمان بیشتری (25 دقیقه) در قیاس با پسران (19 دقیقه) از سایت‌های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک استفاده می‌کنند.

میشل الیوت روانشناس کودک و بنیاینگذار موسسه خیریه رفاه کودک کیداسکاپ در این مورد گفت:

“پدر و مادر باید زمان استفاده کردن کودکان خود از رسانه های دیجیتال را محدود کنند و زمانی که  بچه ها در حال گپ های اینترنتی هستند دیگران ممکن است در نوشتار بسیار خوب باشند اما وقتی دیگران را چهره به چهره ملاقات می‌کنند ممکن است روی دیگر خود را نشان دهند”.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.