پلی استیشن 3 بالاخره هک شد

Hotz سرانجام به وعده خود وفا کرد و بعد از 5 هفته PS3 را هک کرد.

1

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت ،هکر آیفون به قول خود عمل کرد و توانست کنسول هک ناپذیر سونی را هک کند.

جرج “geohot” Hotz کابوس همیشگی استیو جابز و شرکت اپل که توانسته بود با جیلبریک کردن آیفون امکان نصب برنامه‌های هک شده را بر روی آن امکان پذیر می‌کرد و سبب ضررهای مالی فراوان برای اپل و فروشگاه نرم افزاریش شد سرانجام توانست بعد از 5 هفته کار مداوم کنسول پلی استیشن 3 را هک کرده و به کابوس شرکت سونی بدل گردد.

کنسول پلی استیشن 3 از بدو ورود به بازار به لحاظ امنیت خوب سخت افزار خود در طول مدت 4 سال هیچ هکری نتوانسته بود قفل سخت افزاری آن را بشکند که سرانجام هکر آیفون این کارا نیز انجام داد تا در نوع خود تبدیل به هکری گردد که سبب خوشحالی طرفداران کنسول PS3  نیز شود.

اودر وبلاگ خود که به همین منظور راه اندازی کرده است گفت:

” سرانجام PS3 را هک کردم و این کار به وسیله یک نرم افزار و بسیار ساده انجام دادم و البته در این میان از بسیاری هکرها  جلوتر هستم و توانستم قفل سخت افزاری LV0  و LV1 این کنسول را بدون هیچ گونه ضایعه فیزیکی به راحتی غیر فعال کنم.

البته Hotz از سخت افزار امنیتی سونی بسیار تعریف کرده و همچنین گفته که این قفل شکنی هنوز به صورت عمومی نیست و او به دنبال راهی است که همگان بتوانند این کار را با کمی تخصص انجام دهند.

بیشتر فارنت در اینجا به شروع به کار این هکر برای PS3 خبر داده بود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حسین میری می‌گوید

    wow تحول شگرفی انجام داده…